Makin Lama Makin Hearlthess

Hari ni saya dan Syu gi bilik procedure kat clinic Paed. Kat situ kami boleh tengok doc ambik darah patients. Memandangkan patients adalah budak-budak, so kitaorang kena tolong doc untuk pegang patients. First patient untuk pagi tadi adalah budak umur 3 tahun camtu. Kuat giler budak tu menjerit, bingit habis telinga kitaorang. Mula-mula kesian gak la tengok budak tu menjerit-jerit sebab nak kena ambik darah, tapi bila budak tu asyik mejerit & meronta-ronta nak bangun, buatkan saya geram lak. Habis sakit bahu saya tahan kaki budak tu. Mula-mula memang lembut la saya pegang, tapi bila makin kuat budak tu meronta, makin kuat la saya terpaksa tahan. Bila dah makin lama, saya jadi makin tak de perasaan bila budak-budak tu menangis sebab ambik darah tu lagi penting dari melayan budak tu menangis. I guess, makin lama saya jadi makin heartless, I don't know whether it's a good thing or not. Tapi kalay saya ada perasaan kesian, memang tak jalan la kerja kan? *tolong la katakan statement saya ni betul* huhu

Walaupun apa pun saya akan jadi nanti, walaupun orang cakap saya kejam, walaupun orang cakap saya kasar, saya tetap harap saya dapat buat kerja saya dengan baik, supaya patients saya tak suffer dab saya dapat treat disease dieorang. :D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

1 comments:

Abu Haiqal said...

anda telah melakukan kesalahan yang besar,,saya akan laporkan kepada pihak atasan..bersedialah untuk menerima hukuman...hahahahahahahaahaha