23rd August 2011

The day didn't start very well. Pagi ni kitaorang ada VIVA untuk long case & our panel should be Dr Jalal, Dr Maghdi & Dr Julie. Tapi Dr Julie je yang datang. Mungkin Dr Jalal & Dr Maghdi sibuk. Before start presentation, Dr Julie bagi briefing macam mana marks akan dikira. Kitaorang baru tau ada marks untuk discussion, which carry 25 marks. So, sementara tunngu giliran untuk masuk present, masing-masing sibuk tambah discussion kat dalam slide (hanya orang yang present dibenarkan masuk & tak boleh keluar lepas tu). Waktu turn saya kena present, memang kaw-kaw kena dengan Dr Julie. I feels like first year student yang tengah present untuk pertama kalinyer. Memang terbaik la kena dr Dr Julie. Nasib baik cara Dr Julie tegur lembut, so feels like dia mengajar, bukan marah.

Lepas sudah presentation saya, terus gi C&C untuk interview MBBS lak. Tapi panels untuk interview dah naik, so kami kena tunggu kejap before panel datang balik. Saya sempat camwhoring dengan yang lain & main Ipad Fida (first time saya main Ipad ok* giler lame*). Then Dr Manah came & dialah panl saya. Seronok interview ngan dia, rasa macam borak-borak je ngan dia. He's nice. Bila cakap saya nak jadi surgeon, dia ckp it's great to see girl do it because usually guys are more likely become a surgeon. I like competing with guys, so memang lagi la saya nak jadi surgeon. Hahaha. Interview went well even jawab macam hampeh, jawapan semua mengarut je.

Then, petang saya ada iftar dengan few of my classmates. Plan tetiba berubah bila, dieorg suruh buka dekat masjid dulu before buka kat padang. Before that, saya dah gi bazar dengan Elya (ni kali ketiga saya gi bazaar ramadhan untuk tahun ni) utnuk beli makanan berbuka. Then kitaotang terus gi Masjid Negeri untuk berbuka. Kami ambik kurma, buah & air je sebab masing-masing dah ade makanan kat dalam kereta. Tapi rezeki kami hari ni murah sangat ( berkat first time buka puasa kat masjid & berkat bulan Ramadhan) *Alhamdulillah*. Kami dapat banyak makanan dari orang-orang yang buka sama-sama kat masjid tu. Mungkin muka kami macam student yang tak de duit samapi terpaksa buka kat masjid, sebab tu ramai yang kesian. Huhu. Terharu bila ada mak cik-mak cik kat tepi yang bagi makanan kat kami cakap kami mesti budak baik sebab tu dapat rezeki murah. Mintak-mintak kata-kata mak cik tu jadi doa. :)

Lepas buka & solat Magrib kat masjid, kami gi padang dataran untuk berbuka dengan yang lain-lain. Tengah-tengah makan, tetiba dieorang wat suprise cake birthday untuk saya. Tak sangka giler dieorg wat surprise malam tadi. Saya siap boleh tanya Elya dieorang nak celebrate birthday siapa sebab saya memang suka nyanyi-nyanyi happy birthday kat orang & makan cake birthday. :D *Thanks semua untuk surprise tu, korang telah menambahkan colection cake saya untuk tahun ni*. Then masing-masing sibuk borak & bergambar. Saya sampai sakit kaki sebab excited nak ambik gamabr lompat-lompat dengan tak sedar diri nyer yang saya pakai baju kurung. *Baju bukan penghalang untuk lakukan activiti yang diingini*. Memang seronok berbuka dengan dieorang untuk terkahir kali sebagai classmates. Sedih bila peluk-peluk & cakap byebye tadi sebab tak tau bila lagi boleh jumpa mereka. :`(

That was the end for my day. It didn't start well but it end perfectly. It just a simple activity with friends but the moments with them are priceless. I love them all & I'm going to miss them <3



Notakaki: Bila kita berada kat tempat yang Allah berkati, kita pasti akan jumpa orang-orang yang mempunyai hati yang sangat murni & kita pasti rasa tenang.
Notakakikaki: Jumpa kawan mama Jiky kat masjid tadi, kak Lina & she's really nice :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: